Riktlinjer för våra sociala medier

Gilla, dela och kommentera gärna våra inlägg men tänk på att hålla en god ton och visa respekt. Vi försöker alltid svara på frågor under ordinarie arbetstid men vi hanterar inga ärenden via sociala medier. Är du student och har frågor så kan du vända dig till våra studievägledare. Vi uppmuntrar samtal men detta är inte en politisk debattsida. Kommentarer som är hatiska, nedlåtande, föraktfulla, hånfulla eller förolämpande accepteras inte.

Vi förbehåller oss rätten att omedelbart ta bort olämpliga kommentarer och inlägg som:

- strider mot svensk lag,

- innehåller reklam,

- är skrivna med ett stötande språk eller saknar relevans för sidans ämne,

- är repetitiva, återkommer med hög frekvens med huvudsaklig avsikt att provocera, medvetet misstolka eller politisera samtalet.

Den som vid upprepade tillfällen bryter mot denna policy kan stängas av från Facebook-sidan samt få sina inlägg raderade.

Vi är en myndighet vilket gör att alla inlägg blir allmänna handlingar och hanteras som sådana.

Vår institution hittar du här: www.uu.se\institution\geo