Hitta hit och hitta här

Rudbecklaboratoriet ligger i Gluntenområdet, Uppsala Science Park, nära både BMC och Akademiska sjukhuset. Adressen hit är Dag Hammarskjölds väg 20.

Buss

Flera av lokal- och regionaltrafikens busslinjer passerar nära Rudbecklaboratoriet från eller till centrum och centralstationen. Närmaste hållplats är Akademiska sjukhuset södra på Sjukhusvägen. På ULs hemsida kan man enkelt söka fram nästa buss till eller från hållplatsen.

Tåg

Den som tar tåg till Uppsala kommer till resecentrum, varifrån flertalet bussar avgår till Uppsala Science Park, se ovan.

Cykel

Det finns många fina cykelvägar till Uppsala Science Park. Cyklar man från centrum är det enklast att cykla genom stadsparken och sedan utmed Sjukhusvägen uppför backen. Samma väg passar givetvis lika bra för en promenad. Det tar bara 15-20 minuter att gå från centrum. Det finns gott om parkeringsställ för cyklar alldeles utanför Rudbecklaboratoriets huvudentré. I receptionen finns även gratis cykelkartor över Uppsala.

Bil

Kommer man söderifrån på E4:an tar man avfart 186 mot Uppsala S och kör mot Akademiska sjukhuset/Dag Hammarskjölds väg. Kommer man norrifrån svänger man av vid avfart 188 mot Uppsala N. Vid användning av GPS söker man på "Dag Hammarskjölds väg 20". Betalparkering finns i området. (Obs! Tänk på att läsa av skyltarna för parkering då det finns olika regler för olika parkeringar.)

Hitta här

Uppsala universitet använder sig utav MazeMap för inomhusnavigering på Uppsala universitets olika campus. MazeMap finns även som app att ladda ned via Google Play eller App Store.