Institutionen för immunologi, genetik och patologi

Kursregistrering

Information om kurser du är antagen till finns i Studium. Där finns också en överblick över IGP:s kurser för dig som är reserv eller vill hitta information om andra kurser. Är du ny student måste du först aktivera ditt studentkonto.

Upprop gäller för alla IGP:s kurser (utom 3MG009 och 3PA022) och du hittar information gällande registrering på kurstillfällets sida i Studium.

Vid självregistrering ser du i Ladok vilka datum registreringen är öppen för respektive kurs. Observera att om du missar att registrera dig i tid kan din plats komma att erbjudas till reservplacerad sökande.

Villkorligt antagen

Om du är villkorligt antagen så innebär det att du får gå kursen förutsatt att du vid kursstart uppfyller behörighetskravet, se kursplanen.

Villkorliga antagningar granskas av kurssamordnaren och om du bedöms behörig så tas villkoret bort. Du blir då informerad via mejl och registrerad i Ladok. Detta pågår löpande fram till kursstart.

Reserv

Om du är placerad som reserv kommer du att bli kontaktad av institutionen via e-post om du kan erbjudas en plats som du behöver bekräfta via mejl.

Viktigt att du håller din e-postadress i Ladok uppdaterad, då det är till den som information skickas. Se till att kolla din e-post regelbundet, även din skräppost.

Återbud

Om du inte vill läsa kursen ber vi dig lämna återbud via Antagning.se.

Avbrott

Om du har registrerat dig men ångrat dig kan du registrera ett avbrott i Ladok. Om avbrott sker inom tre veckor efter kursstart har du möjlighet att söka kursen igen vid ett annat tillfälle.

Lärplattform och schema

Alla kurssidor med kursspecifik information, schema, kontaktinformation etc. finns i lärplattformen Studium. Du kan hitta ditt schema via dina tjänster eller www.schema.uu.se.

Kontakta kursadministrationen

Besök vår hemsida för att se kontaktinformation till kursadministrationen.

Besök gärna vår hemsida för mer information. Nyheter, information om aktuella forskningsprojekt m.m.