Stipendier till Augustana College, Rock Island, Illinois

Sverige-Amerika Stiftelsen utlyser nu stipendier till Augustana College, Rock Island, Illinois. Stiftelsen delar ut stipendier till två framstående svenska studenter för studier under läsåret 2023-2024. DEADLINE 24 OKTOBER

Ett stipendium täcker hela undervisningsavgiften (ca $48,000); övriga kostnader (ca $15,000) står man för själv.

Läs mer om Augustana College på www.augustana.edu

Anvisningar och ansökan finns på https://sweamfo.se/stipendier/collegestipendium/

Behörighet:

• Du skall vara svensk medborgare.
  • Du skall ha mycket bra betyg, lägst 18,0 i betygsgenomsnitt från naturvetenskaps-, samhällsvetenskaps-, teknikprogrammet eller närliggande program, alternativt IB (International Baccalaureate).
  • Du skall ha behörighet för universitetsstudier till höstterminen 2023.
  • Du kan söka om du går sista året på gymnasiet eller nyligen har tagit din gymnasieexamen.
  • Du bör ej vara äldre än 20 år vid ansökningstillfället.