Stipendium för ex-arbete om att klimatdeklarera byggnader

Agnes Östberg och Josefin Torgerssons examensarbete om att klimatdeklarera byggnader har tilldelats Uppsala kommuns uppsatsstipendium för år 2019/2020. Stipendiet är på 10 000 kr och delas varje år till sju uppsatser.

Ur Uppsala kommuns motivering:

Examensarbetet håller absolut högsta klass och rapporten är exemplariskt välstrukturerad och välskriven. En ytterst relevant uppsats med viktiga slutsatser som blir bra verktyg för Uppsala kommuns ambitiösa utbyggnad kommande år.

Examensarbetet är inom ämnet mikrosystemteknik och har haft professor Stefan Johansson som ämnesgranskare.

– Jätteroligt att ett så välskrivet examensarbete belönas med stipendium och ännu roligare att den kommer till nytta för Uppsala kommun, säger Stefan Johansson.

Läs examensarbetet ”Att klimatdeklarera byggnader”

Läs Uppsala kommuns motiveringar för samtliga uppsatsstipendier 2019/2020