Nya skanningsfunktioner i eduPrint

På måndag 30 augusti kommer nya skanningsfunktioner i eduPrint att aktiveras.

I universitetets utskriftssystem eduPrint finns idag olika appar för att skanna dokument. Den som är mest lättåtkomlig är också den som är mest begränsad, där du bara kan skanna som e-post till dig själv. Med de nya funktionerna i eduPrint som aktiveras den 30 augusti kan du från samma lättåtkomliga plats även kan skicka e-post till andra och spara i molnet. Du kan också få OCR-tolkade PDF-dokument, det vill säga text i PDF-dokument går att söka, markera och kopiera.

Det finns också en annan, betydligt mer avancerad, app som heter ShareScan. På onsdag 1 september kommer ShareScan att inaktiveras eftersom eduPrints inbyggda skanningsprogram nu kan göra samma saker.

Se mer information om skanning i eduPrint.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta IT Servicedesk på e-post servicedesk@uu.se.