Stipendier öppna för ansökan

Nu är det dags för höstens stora stipendieomgång. Studenter och forskare vid Uppsala universitet har möjlighet att ansöka till höstterminens stipendier.

Ansökan för höstens stipendier är nu öppen. Stipendier utgår endast för heltidsstudier och det gäller även forskarstuderande.

Det är viktigt att du läser instruktionerna noga och skickar med alla intyg som krävs. Om du inte kan styrka att du uppfyller kraven för ett stipendium så kan du inte tilldelas stipendiet.

Ansökan görs på nätet och deadline är torsdagen den 9 september 2021 kl. 17.00. Så länge ansökningstiden inte har gått ut kan du logga in på ansökan hur ofta du vill för att lägga till, ändra och ta bort information innan du skickar in den.

Logga in och ansök om stipendier

Läs mer om stipendier vid Uppsala universitet