Beijerstiftelsen bjuder på "Jubileumsgala på Operan"

Roboten Elsa och sopranen Sofie Asplund är två av de medverkande i filmen "Jubileumsgala på Kungliga Operan".

Alla anställda och studenter vid Uppsala universitet bjuds på filmen "Jubileumsgala på Kungliga Operan" den 6 december. Begränsat antal platser, biljett hämtas i förväg i receptionen på Segerstedthuset.

Med anledning av 30-årsjubileet av Beijerlaboratoriet för gen- och neuroforskning bjuder Beijerstiftelsen alla anställda och studenter vid Uppsala universitet på visning av filmen "Jubileumsgala på Kungliga Operan".

Filmen spelades in den 28 augusti på den jubileumsgala som genomfördes i samarbete mellan Anders Wall stiftelse och Kungliga Operan. På galan medverkade flera av Sveriges främsta sångare och instrumentalister.

Bakom föreställningen står teaterikonen Linus Fellbom och operasångerskan Charlotte Hellekant. De har hämtat inspiration från Anders Wall-stipendiater inom bland annat medicin, teknik, miljö och entreprenörskap.

Se trailer och hämta biljett

Se trailer på filmen "Jubileumsgala på Kungliga Operan"

Hämta biljett

Beijerstiftelsen bjuder anställda och studenter vid Uppsala universitetet på filmen "Jubileumsgala på Kungliga Operan" den 6 december kl. 18.30 på biografen Spegeln i Uppsala.

Det finns ett begränsat antal platser och biljett hämtas i förväg i receptionen på Segerstedthuset. Ta med vaccinationsbevis/covidpass, det behöver visas upp vid inträdet.

Medverkande i "Jubileumsgala på Kungliga Operan"

• Anna Larsson, alt, hovsångerska
  • Malin Broman, violin