Buddy Programme – bli en Buddy eller Newbie!

Buddy Programme.

Uppsala studentkår tillsammans med Uppsala universitet har ett internationellt "Buddy Programme". Nu söker de studenter vid Uppsala universitet för att bland annat agera "Buddy" till våra nya internationella studenter!

Vad är Buddy Programme för något?
Programmet är uppfört av Uppsala Universitet och Uppsala studentkår för att hjälpa nya studenter att lära sig om Uppsala och studietiden. Programmet öppnar upp för kulturutbyte, umgänge och roliga aktiviteter.

Kommer du till Uppsala för första gången?
Gå med som Newbie! Newbies är placerade i små grupper med en Buddy som redan studerar vid universitetet. Upptäck Uppsala och hitta nya vänner snabbare!

Är du studerande vid Uppsala Universitet?
Gå med som Buddy! Buddies hjälper Newbies, visar dem runt och planerar roliga evenemang för deras grupp och alla andra i programmet. Hjälp studenter samtidigt som du skapar kontakter från hela världen!

Sista dagen för att ansöka till Newbie eller Buddy är 7 januari 2022.

Programmet startar 10 januari och pågår till och med 1 mars 2022. Hela programmet är på engelska. Har du några frågor går de bra att skicka (på engelska) till: buddy@uskar.se