Kårvalet 2022

Kårvalet 2022 äger rum mellan den 7 april och den 21 april. Genom att rösta bestämmer du om Uppsala studentkårs framtid.

Uppsala studentkår är en demokratisk medlemsorganisation där fullmäktige utgör det högst beslutande organet. Hur fullmäktige är sammansatt, och därmed vilka beslut som tas, avgörs i kårvalet. För att rösta i kårvalet måste du vara medlem i Uppsala studentkår. Sista dagen att bli medlem för att vara behörig att rösta i kårvalet var den 30 mars.

Under Kårvalet 2022 kommer Uppsala studentkårs valutskott genomföra en kampanj där varje röst genererar 10 kr* till välgörenhet. Du som röstar i år bidrar till att göra skillnad, både för dig själv och andra.

Ta chansen att medverka i de beslut som tas om din utbildning – rösta i kårvalet 2022!

Följ kårvalet och se mer information på www.uskar.se och Uppsala studentkårs sociala medier!

*max 20 000kr"

Affisch för kårvalet 2022. Illustrationer som visar en frågande person, hen funderar kring studier, mat och hälsa. Det står i text "Vad är viktigt för dig? Rösta i kårvalet och påverka din studietid. www.uskar.se".