Dags för friskvårdsutmaningen Hittaut

Uppsala universitets friskvårdsutmaning Hittaut fortsätter under 2022. Passa på att njut av naturen och vackra platser samtidigt som du får motion och kan delta i utmaningen tillsammans med andra inom universitetet.

Hitta ut är ett nationellt friskvårdsprojekt där du får motion, upptäcker nya platser och kommer ut i naturen. Hitta ut består av orienteringskontroller eller så kallade checkpoints som man ska leta upp med hjälp av en karta. Hitta ut finns både som papperskarta och som mobilapp.

Under 2022 genomför Uppsala universitet en friskvårdsutmaning med hjälp av Hitta ut där alla institutioner inbjuds att delta som lag. Tävlingen går ut på att besöka och därefter registrera så många kontroller som möjligt. Lagen tävlar mot varandra i två olika klasser.

Du behöver förstås inte ingå i något lag, du kan utnyttja kartan bara för dig själv och njuta av promenaden och naturen.

Mer om projektet och anmälan

För frågor, kontakta Daniel Löwenborg.