Buddy programme – bli en Buddy eller Newbie!

Uppsala studentkår tillsammans med Uppsala universitet har ett internationellt "Buddy Programme". Buddyprogrammet är en kompismatchningstjänst för alla internationella studenter som kommer till Uppsala.

Buddy Programme.

Huvudsyftet är att se till att alla nya internationella studenter får hjälp och feedback av studenter vid Uppsala universitet, både före, under och efter att de har bosatt sig i Uppsala.

En annan positiv sida av programmet är att det ger dig - både om du är svensk studenter eller kvarvarande internationell student - möjligheten att träffa nya människor och hjälpa dem att utforska staden. Möjligheten att få nya vänner och hjälpa dem med allt som du var tvungen att upptäcka när du flyttade hit. Detta kan också vara ett utmärkt tillfälle att öva på språk.

Om att vara Newbie
En Newbie är Buddy-programmets definition av en ny/inkommande student i Uppsala. Du kommer att komma i kontakt med mer erfarna Uppsala universitets-studenter som vill hjälpa dig med din ankomst till Sverige. De, tillsammans med din internationella officer, kommer att förse dig med all information och hjälp du kan behöva före, under och efter din bosättning i Uppsala.

Om att vara en Buddy
En Buddy är Buddy-programmets definition av en erfaren student i Uppsala. Som Buddy hjälper du till att välkomna Newbies till Uppsala och introducera dem till studentlivet. Din roll är att starta en kommunikationslinje mellan dig själv och den nya eleven/erna som kommer så att du kan ge dem den lilla extra hjälp som vi alla behöver när vi flyttar till ett nytt land.

Ansök och få mer information på www.uskar.se/buddy