Besök våra museer och trädgårdar

Som student vid Uppsala universitet har du fri entré till alla våra museum och trädgårdar.

Vill du besöka någon av våra trädgårdar finns flera olika att välja mellan. Botaniska trädgården med Tropiska växthuset och orangeriet Linneanum är öppen året runt. Linnéträdgården med Linnémuseet är öppen maj-september och Linnés Hammarby är öppet året runt medan park, byggnader, café och butik är öppna maj-september.

Förutom att besöka trädgårdarna på egen hand finns många evenemang och guidade turer. Besök trädgårdarnas kalender för att se om det finns något som intresserar dig!

Är du hellre intresserad av någon av våra museum finns bland annat Evolutionsmuseet, Carolina Rediviva och Medicinhistoriska museet.

Trevlig kultursommar!