Manga och origami på Kulturnatten

Är du pedagogiskt lagd och tycker om att umgås med barn och ungdomar? Kan du teckna manga eller vika origami? Vi söker personer som kan arbeta med våra unga besökare under Kulturnatten.

Mangateckning med flicka med parasoll

Under årets Kulturnatt i Uppsala, lördag 10 september, satsar vi extra mycket på japansk kultur i Botaniska trädgården. Mitt på dagen, kl. 11–14, planerar vi för en öppen workshop i origami och manga för barn och ungdom. Till det behöver vi 2–4 personer som kan handleda och inspirera våra besökare. Är du intresserad och kan vika origami eller teckna manga?

Vi söker inte dig som är proffs men du behöver kunna tillräckligt mycket för att instruera andra. Skicka ett mejl där du berättar lite om dig själv och beskriver varför du vill arbeta på Kulturnatten.

• Din uppgift: att vika origami och/eller teckna manga tillsammans med våra besökare.
  • Vår uppgift: att se till att det finns möbler, papper, pennor och böcker för inspiration
  • Arbetstid: lördag 10 september 2022 kl. 10.30–14.30
  • Plats: Orangerisalen i Linneanum, Botaniska trädgården (Villavägen 6)
  • Arvode: 150 kr/timme
  • Kontaktperson: Lotta Saetre, 0701-679131, lotta.saetre@botan.uu.se

Kom med din ansökan så snart som möjligt men senast 22 augusti!