Bokcirkel om lika villkor

Fördjupa dig i lika villkorsfrågor genom en bokcirkel! Uppsala universitetsbiblioteks lika villkorsgrupp erbjuder alla studenter och anställda vid universitetet att låna förvalda bokpaket att läsa tillsammans.

Genom en bokcirkel kan du läsa och diskutera skönlitteratur med andra. Tillsammans kan ni fördjupa er i komplexa ämnen, pröva nya perspektiv och få en fördjupad förståelse för andras upplevelser. Bokcirkeln är en del i universitetets systematiska arbete med arbetsmiljö och lika villkor.

Anmäl en grupp

Ni behöver anmäla er som en grupp och ni anmäler er till ett färdigt upplägg. Gruppen väljer hur många av titlarna man vill läsa och hur ofta man träffas. Fyra titlar är på svenska och två är på engelska. Upplägget skickas ut till gruppen när ni har anmält ert intresse och bokcirkeln startar under januari/februari 2023. Det finns inget sista datum för anmälan och du kan gå med under året.

Första tillfället erbjuder lika villkorsgruppen sig att komma på ett uppstartsmöte där de går igenom upplägget.

Boktitlar

• Einsteins fru
  • Ett arabiskt vemod
  • Är klänningar farliga