Föreläsningar och utbildningar på förfrågan

Utöver det ordinarie utbudet av föreläsningar och grupper håller Studenthälsan föreläsningar och utbildningar på förfrågan. Förfrågningar kan komma från exempelvis studentföreningar, studievägledare eller programansvariga.

Exempel på föreläsningar och utbildningsområden:

• stresshantering
  • hållbar studietid
  • förhållningssätt till alkohol
  • prestationsångest
  • psykisk ohälsa/hälsa
  • mottagningsutbildning/fadderutbildning.

Vårt utbud kan för det mesta även erbjudas på engelska. Det kan erbjudas på plats eller online via Zoom.

Så här går det till

Om du är intresserad av att ordna en föreläsning eller dylikt för en studentgrupp så kontaktar du Studenthälsan via e-post och anger följande uppgifter i ditt mejl:

• Vilken är målgruppen? (till exempel: studenter på Masterprogram i systemvetenskap, termin tre)
  • Önskad insats? (till exempel: stressföreläsning)
  • Språk: svenska eller engelska?
  • Hur många deltagare?
  • Datumförslag
  • Tid?
  • Vilken plats (byggnad och rum eller digitalt)?

När vi har tagit emot er förfrågan lyfter vi den i vår arbetsgrupp och återkopplar så snart vi kan. Det kan vara bra att veta att ju bättre framförhållning ni har, desto större chans att vi kan tacka ja till er förfrågan.