Intendenturen på BMC

Intendenturen är en serviceenhet inom Intendenturorganisationen som tillhandahåller gemensam service på BMC enligt Intendenturstyrelsens riktlinjer.

Intendenturorganisationen är en samarbetsorganisation mellan institutionerna och andra ingående enheter. Intendenturorganisationen har till uppgift att för institutioner ansvara för kostnadseffektiv samordning av institutionernas stödfunktioner för kärnverksamheten.

Intendenturen hanterar frågor och service inom lokalförsörjning, säkerhet, arbetsmiljö och miljö, post och godshantering, labsupport, verkstad, (tillverkning och modifiering av apparatur för forskning och undervisning), lokalbokning, lås och passerkort, reception, AV-support m.m.

Föreståndare och intendent

Föreståndare: Pontus Aspenström

Mobil: 070-317 10 28

Intendent: Rebecka Wichmann

Biträdande intendent: Erik Bolund

Mobil: 073-469 77 86

E-post: intendent-bmc@uu.se

en grå husfasad tänkt med fönster i fyra våningar

Intendenturstyrelsen

Vid Uppsala biomedicinskt centrum (BMC) finns ett 20-tal självstyrande institutioner och motsvarande inrättningar inom Uppsala universitet.

Intendenturen styrs av en intendenturstyrelse bestående av de prefekter, föreståndare och chefer för enheter direkt under rektor eller fakultetsnämnd som finns inom området.

Intendenturen vid BMC utgör dessa enheters gemensamma organisation, som på uppdrag av Intendenturstyrelsen hanterar gemensamma lokaler och funktioner samt tillhandahåller självfinansierad service.

Rektors beslut om intendenturens uppdrag och organisation