Hälsobingo med cykelfokus

Vintern är snart här och genom universitetets hälsobingo vill vi uppmuntra dig att möta den på cykeln. Samtidigt som du inspireras att röra på dig kan du också vinna en termosmugg eller vattenflaska.

Du kan fortsätta cykla trots snö och slask. Genom att utrusta dig (och cykeln) med dubbdäck, cykellysen, reflexer och hjälm är du väl förberedd.

Vi hoppas att detta hälsobingo kan uppmuntra dig till rörelse, återhämtning och hållbara och säkra transportsätt, även vintertid.

Kryssa för en ruta när du genomfört aktiviteten i rutan, när du fyllt i fem rutor i rad har du bingo.

Skriv ut bingolappen Pdf, 109 kB. och fota den, eller mejla den digitalt till Malin Gustavsson Nyqvist för att vinna en termosmugg (1:a–2:a pris) eller en vattenflaska (3:e–4:e pris), senast den 1 december 2021.

Hälsobingot innehåller bland annat följande cykelaktiviteter som du kan utföra:

• Cykla en sväng på morgonen
  • Cykla till en utomhusaktivitet, ex minigolfbanan eller paddelbanan
  • Cykla 5 km på en dag
  • Åk på helgutflykt med cykel
  • Cykla 5 km på en dag
  • Läs Regler för cyklister
  • Gör en inköpsresa med cykel
  • Cykla till en utomhusaktivitet, till exempel minigolfbanan eller paddelbanan
  • Ta en cykeltur på lunchen
  • Cykla 10 km på en dag

Lycka till hälsar arbetsgruppen för Cykelvänlig arbetsplats vid Uppsala universitet!