Sommar, sol och värmebölja

Sommarvädret har kommit till Sverige! Med sol, bad och fina kvällar kommer även värmen.

Är det varmt ute kan inomhustemperaturen snabbt stiga och man får tyvärr försöka stänga sommaren ute om man vill ha det svalt hemma under dagen.

Har du ingen lust att stanna hemma under soltimmarna finns det många bra bad runt om i både Uppsala och Visby. De flesta badplatser ligger på cykelavstånd från våra studentområden, men vill du längre utanför innerstan nås de flesta bad av lokaltrafiken.

Badplatserna har varierande utbud och i Uppsala hittar du ofta klippor och bryggor vid våra sjöar. Gotland erbjuder även allt från långa sandstränder, citybad och stenhällar. Glöm inte att hålla koll på kommunens information om algblomning för Uppsalas sjöar och Visbys badplatser.

Vill du hellre besöka någon badanläggningar finns pooler på Fyrishov Äventyrsbad, Gottsundabadet och Bälingebadet i Uppsala.

Simma lugnt!