Inbjudan och anmälan till Historisk-filosofiska fakultetens
examensfirande 2024

Bästa student!

Du som slutför alla kurser för att ta ut en examen inom historisk-filosofiska fakulteten under läsåret 2023/2024 hälsas varmt välkommen att anmäla dig till fakultetens examensfirande. Även du som fullföljt studierna ett tidigare läsår och inte fått något diplom är välkommen. I samband med firandet får du ett diplom som en symbol för din prestation.

Tid och plats

Onsdag den 5 juni 2024 i Universitetshuset, sal X.

• För dig som blir klar med studierna på kandidatnivå börjar ceremonin kl. 13.15.
  • För dig som blir klar med studierna på magister- eller masternivå börjar ceremonin kl. 14.30.

Vi inleder med välkomsttal, och sedan följer diplomutdelning.
Fakulteten bjuder på dryck och tilltugg efter respektive ceremoni utanför salen.

Anmälan öppnar 15 april

Anmäl dig och dina gäster senast den 12 maj i Kurt.

Du får ta med max två gäster.

Viktigt

Diplomet du får ersätter inte det officiella examensbeviset som du får efter att du själv lämnar in ansökan hos examensenheten, utan är endast symboliskt. Det officiella examensbevis som examensenheten vid Uppsala universitet utfärdar efter ansökan är det juridiska giltiga beviset för att du avslutat dina studier med en kandidat-, magister- eller masterexamen.

Information om ansökan om examensbevis. Du ansöker om examensbevis via Ladok.

Varmt välkommen!
Erik Lindberg, Dekanus