Utlandsstudier via fakultet eller institution

Utlandsstudier via Uppsala universitet erbjuds via en del av universitetets fakulteter och institutioner. Det innebär att du studerar utomlands genom ett avtal mellan den fakultet eller institution du studerar på vid Uppsala universitet och ett av deras partneruniversitet.

På denna sida har vi har samlat länkar till de fakulteter och institutioner som erbjuder utlandsstudier. Om din institution saknas i listan, kontakta din studievägledare eller programsamordnare för att få veta vad som eventuellt erbjuds.

Utlandsstudier är möjligt på de flesta utbildningar inom vetenskapsområdet för medicin och farmaci. De flesta program har en internationell koordinator eller studievägledare med särskilt ansvar för studentmobilitet.

Ta kontakt med din programledning för ytterligare information om möjligheter till utlandsstudier. Du kan också vända dig till områdets handläggare i internationaliseringsfrågor Louise Hernander, louise.hernander@uu.se, eller till studentservicen för farmaci, medicin och vård för vägledning.

Sommarkurser via institution och fakultet

I vissa fall finns möjligheten att ansöka till sommarkurser utomlands via din institution eller fakultet. Kontakta din institution eller fakultet för att ta reda på vad de erbjuder för utlandsstudier. Du kan också kontakta studievägledaren eller programsamordnare på din institution för att få veta vad som eventuellt erbjuds.