När känslorna ställer till det

• Datum: 28 februari 2024, kl. 14.30–16.00
  • Plats: Studenthälsan i Uppsala, Övre Slottsgatan 7
  • Typ: Hälsa och motion, Workshop
  • Webbsida
  • Arrangör: Studenthälsan
  • Kontaktperson: studenthalsan@uu.se

Svårigheter i livet innefattar alltid våra känslor. Delta i en terapigrupp för dig som vill lära känna och utforska dina känslor i syfte att kunna hantera dig själv och livets svårigheter på ett bättre sätt.

Ibland är känslor överväldigande, ibland förvirrande och svåra att förstå, ibland skrämmande – ibland känner vi oss bara tomma. Vi kan verkligen uppleva att känslorna krånglar.

På Studenthälsan startar vi nu en terapigrupp med fokus att utforska och förstå våra känslor – vad de berättar för oss, och hur vi genom att våga uppleva känslorna kan minska ångest i livet. Med det följer också en ökad förmåga att hantera de svårigheter vi stöter på och kämpar med.

Vi arbetar utifrån en befintlig Affektfobiterapi-modell (APT) anpassad för grupper. Vi träffas vid åtta tillfällen i en grupp på ca 6-10 personer under 1,5 timme.

Gruppen är lämplig för dig som är student och vill jobba med dina känslor.

Se en kort introduktionsfilm där Viktoria och Tobias på Studenthälsan berätta mer om gruppen.

Anmälan: Du skickar en intresseanmälan till studenthalsan@uu.se med ditt telefonnummer så blir du sedan kontaktad för vidare information. Sista dag för anmälan är den 14 februari 2024.

Läs mer om studenthälsan och vårt utbud