Introduktion till självmedkänsla

• Webbsida
  • Arrangör: Studenthälsan
  • Kontaktperson: studenthalsan@uu.se

Att vara självkritiska och ha orimligt höga krav på oss själva kan bli ett hinder både i studier och i vardagen. I den här gruppen får du träna på att förhålla dig till dig själv med mer självmedkänsla.

Vi kommer att arbeta med självmedkänsla för att öka förmågan att ge oss själva värme och omtanke, även när vi har det svårt. När vi lägger märke till hur vi har det och accepterar våra känslor, tankar och behov så som de ser ut just nu, skapar vi förutsättningar för ett mer positivt och stödjande förhållningssätt till oss själva.

Gruppen har fem träffar och varje tillfälle är två timmar inklusive paus. Vi går igenom vad självmedkänsla är och tränar praktiskt tillsammans. Du får också med dig övningar att göra hemma mellan tillfällena.​

Anmäl dig till gruppen genom vårt webbformulär. Sista dag för anmälan är 10 mars.

Läs mer om studenthälsan och vårt utbud